Auto koji ide na vazduh

vehicle-193213_640
Podeli :
  •  
  •  
  •  
  •  

Motor sa unutrašnjim sagorevanjem i hidraulični motor rade zajedno da bi pokrenuli Hibridni vazdušni auto.

vehicle-193213_640

Već više od jednog veka, vazdušni automobili predstavljaju donkihotovsku potragu među inženjerima, idealna vežba sa malom dugoročnom verovatnoćom da će ikad ući u masovnu proizvodnju. Kako je krenulo sa gorivima, vazduh ima očigledne pozitivne strane, on je svuda prisutan, čist i, što je najbolje od svega, besplatan. Ali vazduh zahteva energiju za čuvanje energije, jer on mora biti komprimovan, ograničavajući tako korisnost potpuno vazdušnih automobila. Dva inženjera iz francuskog proizvođača automobila PSA Peugeot Citroen misle da mogu da prevaziđu taj problem uparivanjem dve tehnologije: benzinski motor i hidraulika. Da bi testirali koncept,oni su formirali Hibrid Air program 2010 i povezali motor subkompakt automobila na hidraulični system komercijalnog aviona. “Pokušavali smo da izguramo projekat, usprkos većini koja nije verovala u činjenicu da ćemo uspeti”, kaže inženjer Karim Mokadem. Hibridni vazdušni pogonski mehanizam, koji je Mokadem dizajnirao zajedno sa Andresom Yarce-om, koristi hidrauličnu pumpu i klip za komprimovanjegasa azota u rezervoaru koji se zove akumulator visokog pritiska. Pritiskanje papučice gasa oslobađa gas pod pritiskom, koji zatim pomera hidrauličnu tečnost kroz istu pumpu u obrnutom smeru. Pumpa deluje kao motor koji pokreće točkove I hidrauličnu tečnost koja završava u drugom rezervoaru. Tokom normalne vožnje, sistem će se prebacivati sa benzina na vazduh, kaže Yarce. Slično kao kod hibridnih električnih vozila, benzinski motor pruža podsticaj u vožnji strmim brdima i na autoputu i ponovo stavlja pod pritisak rezervoar azota ako regenerativni kočioni sistem to nije učinio. Yarce i Mokadem su predvideli, za urbanu vožnju sa manje od 69 km na sat, da će između 60 i 80 odsto vremena vožnja biti samo na vazduh. U poređenju sa benzinsko – električnim, hibridni pogonski mehanizam na vazduh je lakši i jeftiniji, a ne postoje glomazne baterije koje su napolju ili ugrožavaju putnike i prostor za prtljag. “Sistem je dizajniran da radi koliko i vozilo,” kaže Yarce. “Jedino moguće [održavanje] će biti dopuna vazduha.” Njihov je prototip je bio toliko uspešan da je PSA Peugeot Citroen odlučio da proizvodi takva vozila. Hibridni vazdušni pogonski sistem će se pojaviti u svim Citroen i Peugeot subkompaktima kao opcija u Evropi i eventualno na drugim međunarodnim tržištima 2016. Kompanija još nije objavila cenu, ali kaže da će njeni vazdušni automobile koštati otprilike isti iznos kao i drugi benzinski hibridi.

Tekst: za Popular Science Metju Jancer
FOTO: pixabay.com
Podeli :
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Email this to someone

Podeli :
  •  
  •  
  •  
  •