Kako napraviti kultnog robota

Podeli :
  •  
  •  
  •  
  •  

robotRatovi zvezda: Buđenje sile se pojavio u bioskopima 18. decembra, ali je pre toga, već dobio novu zvezdu, BB-8 slatkog loptastog droida, koji je svoj debi imao u trejleru ovog leta. Umesto da se osloni na kompjutersku grafiku, direktor, Dž. Dž. Abrams dogovorio je sa timom za efekte stvorenja (CFX) da naprave stvarnog BB-8 u obliku pametno projektovanog rekvizita. Razgovarali smo sa Matom Dentonom, supervizorom za elektronski dizajn i razvoj i Džošom Lijem, višim Animatronic dizajnerom, o inspiraciji i radovima na najlegendarnijem naučno-fantastičnom robotu koji se pojavio poslednjih godina.

Popular Science: Kako je nastao BB-8?
Josh Lee: To je bila Dž. Dž-ova ideja. Prvi put smo ga videli kao skicu na salveti koju je skenirao i poslao nam. To je izazvalo još puno rukom rađenih skica u traženju načina na koji bismo to postigli na setu. Dakle, prva stvar koju sam uradio je pravljenje modela od stiropora, odnosno nečega na šta sam mogao da položim ruke. Hteo sam samo da vidim njegovo kretanje, odnosno kotrljanje, kao lopta i mrdanje glave. Odmah je dobio puno karaktera.

PS: Šta ste uradili da bi robot dobio ličnost?
Lee: Možete nakriviti glavu. Možete ga kotrljati sa glavom iskošenom napred, što mu daje izgled namere. Ako idete iza ugla, možete nagnuti glavu preko ćoška da izgleda kao da ispituje, ali ako se nagne više, izgleda uvrnuto.
Matt Denton: U Animatronics-u, vaš cilj je da roboti ne izgledaju stalno kao roboti. Ako izgleda robotski, obično nismo uspeli. Trudimo se da izgleda emotivno i izražajano, kao životinja.

PS: Kako se BB-8 može uporediti sa R2-D2, prvim droidom iz Ratova zvezda?
Lee: Sa R2, sve što možete da uradite je da rotirate glavu i pravite zvuke, tužne zvuke. Da bi BB-8 izgledao tužno, možete samo da mu spustite glavu. Sve što imate je glava, nema oči, ali možete mnogo toga učiniti sa njim.

PS: Kako je tekao proces oživljavanja BB-8 na setu?
Lee: Kada smo istraživali kako da tehnički ostvarimo ovaj dizajn, razmišljali smo o nekoliko načina za to. Prvi je bio da on zaista bude stvaran, da glavu izbalansiramo na vrhu lopte i damo mu sposobnost da se muva okolo. Bilo je jako primamljivo, ali se ne bi obezbedila takva preciznost kretanja kakva je potrebna za snimanje filma, ili takva pouzdanost. Tako smo došli do sedam verzija za film, tri glavne, i neke varijacije.

PS: Na koji način su se razlikovali?
Lee: Jedan je samo mrdao. Nije se kotrljao, ali mogao je da mrda glavu i telo. Zašrafili bismo ga na ploču i zakopali je u pesak. Onda bismo napravili trokolicu, jer nam je bila potrebna stabilna pokretna verzija. Motorizovali smo loptu kojoj se na vrhu pomerala glava pomoću sistema zakrivljenih šina. Upravljali smo njime pomoću motorizovanih točkića na leđima. Ta verzija je mogla da ide preko skoro svakog terena. Jedina stvar koja ga je porazila je dubok, veoma sitni pesak.Tu je onda bila lutka, kojoj je osovina prolazila kroz loptu, šipke su virile iz nje, sa sistemom šina za glavu. Lutkar u plavom ili zelenom odelu je držao šipke i imao vrlo finu kontrolu nad glavom i loptom. Tako smo postigli neke od najsuptilnijih snimaka glume.

PS: I još jedan BB-8 se kotrljao po bini na Proslavi ljubitelja Ratova zvezda u Anahajmu?
Lee: Da, u proizvodnji smo koristili te rekvizite. Ali, nisam mogao da prestanem da razmišljam o tome kako bismo mogli da napravimo pravog BB-8. Na događajima vezanim za Ratove zvezda, uvek možete da vidite R2-D2, pa sam mislio da bi bilo dobro da se i BB-8 kotrlja po crvenom tepihu. U slobodno vreme – vikendom i uveče – počeo sam da radim na tome. A onda smo Met i ja napravili koncept model i pokazali ga Nilu Skenlonu [koji je bio na čelu radionice za stvorenja]. On ga je pokazao producentima i oni su dali malo novca da bi izgledao kao stvarni BB-8.

PS: Da li radi po istom principu kao Spheroigračka?
Denton: To je potpuno različita stvar. Sphero je hrčak u lopti, a BB-8 ima glavu koja je nezavisna od tela tako da se može okretati u mestu.
Lee: Sphero igračke su stvarno zabavne, jer su vragolaste i bez kontrole. Oni se kotrljaju svuda. Ali, kada radite neki događaj, ne možete ih koristiti. Morate njima precizno upravljati. I to je bio veliki izazov, smisliti kako da se otarasi svih klimanja iz mehanizma Sphero-a.
PS: Možete li da uporedite BB-8 sa drugim animatronic projektima koje ste radili?
Lee: On je potpuno jedinstven. On je najslađa stvar koju sam napravio, a bilo je tu interesantnih izazova.
Denton: Ekipa i glumci su ga zaista zavoleli. Ljudi bi mu nekako tepali kada bismo prolazili pored njih. Svog poslednjeg dana na setu, on se poklonio kao pravi glumac i dobio aplauz. To se zaista nikad nije desilo sa nekim od naših robota ranije.
PS: Mislite li da će probuditi ista osećanja i kod publike?
Lee: Ne želim da ga ureknem, ali da [smeh]. To je veoma čudno, jer smo proveli godinu i po čuvajući ga kao ogromnu tajnu, a sada moji sinovi imaju BB-8, čak i na pokrivačima, on je svuda.

Podeli :
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Email this to someone

Podeli :
  •  
  •  
  •  
  •