Krvna slika otkriva depresiju

man-390340_640

Na Medicinskom institutu Univerziteta Northwestern razvijen je metod dijagnostikovanja depresije praćenjem krvne slike pacijenta.

man-390340_640

Eksperimentalna metoda koju su radili stručnjaci na Northwestern univerzitetu uključuje praćenje devet bioloških markera u krvi. Ovi markeri se nalaze u ribonukleinskim kiselinama (RNK), što je složena molekulska struktura slična DNK.

U eksperimentu su učestvovale tridest dve osobe kojima je ustanovljena depresija, i tridest dve osobe koje nemaju ovaj poremećaj. Analizom krvne slike, naučnici su primetili značajn razliku u koncentraciji RNK markera kod dve grupe subjekata. Kasnijim pregledanjem uzoraka, vrlo jednostavno se moglo očitati koji pacijenti pate od depresije, a koji ne.

Zatim je eksperiment ponovljen, ali je ovaj put jedna grupa subjekata uspešno lečena od depresije. Studija, objavljena u naučnom časopisu Translational Psychiatry pokazala je da se kod ovih pacijenata koncentracija RNK markera promenila. Kod određenog broja, ovo vraćanje ipak nije bilo skroz do normalnih vrednosti.

Eva Redei, rukovodilac projekta je posebno izdvojila da je ovo prvi put da se neki psihički poremećaj može ustanoviti na ovaj način. Iako su rezultati jednoznačni i precizni, uzorak, odnosno broj ljudi koji je testiran je veoma mali, pa su neophodna dalja ispitivanja i radovi na ovu temu, tako da će ova metoda još malo sačekati pre nego što dođe u laboratorije.