Najveći dijamant u svemiru

gem-423428_640

U junu ove godine naučnici sa Univerziteta Wisconsin su objavili rad u kom opisuju najveći dijamant do sada otkriven.

gem-423428_640

To je beli patuljak koji je od zemlje udaljen 4 hiljade svetlosnih godina. Masa ovog dijamanta je za oko 5 procenata veća nego masa Sunca. Objekat je u orbiti oko neutronske zvezde i za sada još uvek nema ime.

“Osluškivanjem” radio talasa koju emituje jedna neutronska zvezda, naučnici sa ovog univerziteta su primetili nepravilnosti. Analiziranjem šablona po kom se pojavljuju talasi brzo su zaključili da nešto putuje u orbiti oko zvezde, veličine Jupitera i vuče je snažno svojim gravitacionim poljem. S druge strane, taj isti objekat mora biti masivan kao Sunce da bi uticao na neutronsku zvezdu ovako snažno.

Naučnici su odmah znali šta je u pitajnu. To je ostatak sagorele zvezde, koja nije bila dovoljno masivna da eksplodira – beli patuljak. Od gasova koji su sagorevali dok je bila “živa”, nastali su uglavnom ugljenik i kiseonik. Međutim, na niskim temperaturama koje vladaju naovoj ugašenoj zvezdi, ugljenik bi trebalo da je u kristalnoj strukutri – a to je dijamant.

To bi objasnilo i zašto se objekat ne vidi teleskopom. Na udaljenosti od 4 hiljade svetlosnih godina, i najbleđi beli patuljak bi bio vidljiv. U optičkom delu sprektra, dijamant je skoro potpuno proziran.