Nauka u dubini

animal-18719_640

Šta se sve krije duboko ispod površine okeana?

animal-18719_640

Kada se Džejms Kameron pojavio iz Marijanske brazde, imao je puno pravo da se hvališe. Sa sobom je doneo sate video materijala, uzorke sedimenata, mikrobe, pa čak i neke ljuskare. Od tada, naučnici širom zemlje ispituju materijal. Glavni naučnik ekspedicije, mikrobiolog Dag Bartlet, još uvek opisuje otkrića.

Mikrobiološki materijal

U subdukcionoj zoni brazde, gde tektonska ploča ponire u Zemljin plašt, naučnici su otkrili velika polja jednoćelijskih organizama. Oni verovatno žive od hemijskih jedinjenja koja prodiru iz dubina. Bez potrebe za sunčevom svetlošću, oni naučnicima mogu proširiti razumevanje različitih uslova za život.

Jastuk larve

Pre nego što je Kameron zaronio u Marijansku brazdu, njegov tim je uradio testove u plićoj brazdi Nova Britanija, koja se nalazi u blizini obale Papue Nove Gvineje. Naučnici su očekivali ravno, muljevito morsko dno, ali su pronašli velike, kvrgave jastuke lave umesto toga. Te formacije bi mogle pomoći da se objasni kako je brazda formirana.

Kompletan tekst pročitajte u novom broju časopisa Popular Science