Slonovi mogu da predvide vremenske nepogode

elephant-279505_640

Istraživanje u Namibiji otkriva da afrički slonovi mogu da čuju oluju udaljenu preko 200 kilometara.

elephant-279505_640

Istraživanje koje je obuhvatilo naučnike iz nekoliko zemalja otkriva da slonovi imaju skoro radarski sluh koji je osetljiv na veoma niske frekvencije zvuka. Na ovaj način slonovi komuniciraju. Tako niske frekvencije obuhvataju i one koje čovek ne može da čuje.

Upravo ovakve zvukove prave udaljene grmljavine i kiša koja pada na zemlju. Oliver Frauenfeld, geolog sa Unierziteta u Teksasu i jedan od istraživača na ovom eksperimentu, kaže da još uvek nisu sigurni koji od ovih zvukova slonovi osećaju, ali da je sigurno da slušanjem preduhitre oluje.

Naučnici su do ovog otkrića došli prateći migracije krda slonova u Namibiji. Te migracije su bile nagle i nepredvidive do sada, što je istraživače navelo da se zagledaju u promene u okolini kao uzročnike ovih kretanja. Krda vrlo naglo menjaju smer i brzinu migracija.