Software iz browser-a

Podeli :
  •  
  •  
  •  
  •  

frame1Srpska startup kompanija Frame obezbedila je nedavno investiciju od 10 miliona dolara, što je najveća investicija neke domaće firme do sada. Jedan deo kompanije se nalazi u Nišu, a drugi deo je u Silicijumskoj dolini.
Proizvod kompanije Frame omogućava ljudima da koriste bilo koji Windows program iz Web browsera. Praktično, Frame omogućava bilo kojoj tradicionalnoj softverskoj kompaniji da njihov desktop program bude web aplikacija.
Investicija od 10 miliona dolara došla je od renomiranih finansijskih kompanija iz Silikonske doline Columbus Nova i Bain Ventures.
Tim povodom smo razgovarali sa Nikolom Božinovićem jednim od vlasnika i pokretača ove kompanije.
“Frame smo osnovali pre 3 godine sa idejom da svakome damo pristup moćnim računarskim resursima koji postoje u cloud-u. Kroz Frame, moguće je da iz bilo kog browsera i bez ikakve instalacije praktično koristite superkompjuter. Glavne komponenete tog virtuelnog kompjutera (CPU, GPU, memorija…) se više ne nalaze na vašem računaru, nego u oblaku, gde je održavanje jednostavnije i cena mnogo povoljnija, jer se isti hardver deli sa drugim korisnicima.“ – objašnjava ovaj nišlija inače diplomirani inženjer elektronike.
O tome kako su obezbedili ovako veliku finansijsku podršku gospodin Božinović objašnjava: „U prvih par rundi finasiranja, pre juna 2015. smo obezbedili 3.2 miliona dolara, primarno za pravljenje proizvoda i razvoj sa inicijalnim kupcima (u našem slučaju, to su bile velike softverske kompanije kao Adobe i Siemens). Krajem juna smo objavili novu investiciju od 10 miliona dolara koja će da nam pomogne da proširimo tržište i na individualne korisnike i timove korisnika po firmama i školama, da nastavimo da razvijamo tehnologiju, i da se generalno brže širimo.“
O trudu i radu uloženom u ovo Nikola Božinović dodaje: „Što se ideja tiče, ovde postoji izreka – “Ideas are a dime a dozen”.
frame2U prevodu, ideje same po sebi ne vrede ni dinar. Ono što je bitno je kako se ideje pretvaraju u proizvod i kako se pravi i organizuje tim ljudi koji ce da od proizvoda napravi firmu koja će biti samoodrživa na duže staze.“
Poruke našeg sagovornika za ljude sa idejama:
1.Testirajte ideju sa ljudima koji vam nisu bliski prijatelji ili rodbina
2. Napravite minimalni prototip (za ovo je često potrebno vrlo malo para)
3. Pitajte potencijalne kupce da li bi ga koristili i, što je vrlo bitno, platili
4. Budite otvoreni za kritiku, i pozitivnu i negativnu. Implementirajte ono što čujete kao koristan feedback i ponavljajte korake 1-3 dok nemate jasnu potvrdu da je proizvod nešto što kupci žele
5. Verujte u ideju i borite se za nju — sve vrlo uspešne kompanije i ideje su prošle kroz fazu sumnje.
6. Paralelno sa 5 – budite spremni da donesete racionalnu odluku i promenite ili ostavite ideju ukoliko postoje jaki signali i dokazi da je ideja teška ili nepraktična za realizaciju. U tom slučaju, nađite drugu ideju i iskoristite sve sto ste naučili kroz proces rada na prethodnoj ideji.

Podeli :
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn1Email this to someone

Podeli :
  •  
  •  
  •  
  •